خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/22 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فیروزی با اشاره به رایزنی ایران و سوئد درباره تحولات یمن:

رفع محاصره و برقراری آتش بس باعث جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در یمن می‌شود

نماینده مردم فسا در مجلس اعتقاد دارد ایران اسلامی در تلاش است با رایزنی و گفتگوها با مقامات کشورهای مختلف در چارچوب مقررات بین المللی زمینه رفع محاصره علیه مردم یمن و برقراری آتش بس را فراهم کنند.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به رایزنی ایران و سوئد درباره آخرین تحولات داخلی و خارجی یمن، گفت: متاسفانه امروزه شاهد تشدید حملات هوایی ائتلاف عربی به مردم بی سرپناه یمن هستیم.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجامع بین المللی نسبت به کشتار یمنی ها سکوت کرده اند، اظهار کرد: بر این اساس شرایطی بوجود آمده که آمریکایی به عنوان مدعی دفاع از حقوق بشر، از ائتلاف عربی خصوصا سعودی ها حمایت می کنند.



وی با بیان اینکه جامعه جهانی هیچ عزم و اراده ای برای جلوگیری از جنگ و تجاوز به یمن را ندارد، ادامه داد: امروزه مشاهده می شود که مشکلات بهداشتی و درمانی کودکان و زنان بی گناه یمنی رو به افزایش است و با بروز فاجعه انسانی روبرو هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که طی چند مدت گذشته شاهد بکارگیری سلاح‌های ممنوعه توسط ائتلاف عربی در تجاوز به یمن هستیم که این چنین اقدامی شرایط را برای یمنی ها سخت تر کرده است.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد هر چند تجاوز به یمن طولانی شده اما کشورهایی مانند ایران اسلامی در تلاش هستند با رایزنی و گفتگوها با مقامات کشورهای مختلف در چارچوب مقررات بین المللی زمینه رفع محاصره علیه مردم یمن و برقراری آتش بس را فراهم کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323078
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار